Alta löydät mallin verkkokaupan toimitusehdoiksi. Pidäthän huolen siitä, että sivulla esitetyt ehdot vastaavat verkkokauppasi toimintaa.
[Hakasulkein merkityt voit korvata omilla tiedoilla].
[Verkkokaupan nimi] on [yrityksesi nimi] ylläpitämä markkinapaikka, jossa tuotteita myy [yrityksesi nimi (y-tunnus, osoite, puhelinnumero)]. [Yrityksesi nimi] pidättää oikeuden muuttaa näitä toimitusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta.
Verkkokaupan maksunvälittäjänä toimii [käyttämäsi maksupalvelu]. Voit maksaa ostokset [kauppasi maksutavat].
Aina on hyvä lisätä tarkempiakin tietoja käyttämistäsi maksutavoista. Esimerkiksi lasku- ja osamaksupalveluiden laskutuslisät- ja korot on hyvä mainita.
Verkkokaupan kassalla voit valita haluamasi toimitustavan. Suomessa käytettävissä on [käyttämäsi kuljetysyhtiöt] kuljetuspalvelut.
Tähän voit laittaa tarvittaessa tarkempiakin tietoja käyttämäsi kuljetusyhtiöiden palveluista. Esimerkiksi Postin sivuilta löytyy kattavasti tietoa verkkokauppiaille.
Tilaukseen sisältyvät toimituskulut näytetään kaupan kassasivulla toimitustavan yhteydessä ja tilauksen yhteenvedossa. Valittu toimitustapa ja tilauksen sisältö vaikuttavat toimituskuluihin.
Tuotteiden toimitusajat ilmoitetaan tuotteiden tiedoissa. Pääsääntöisesti toimitusaika on [normaali toimitusaikasi] vuorokautta, mutta voi vaihdella tuotekohtaisesti tai toimitustavoittain. Mahdollisesti poikkeavat toimitusajat ilmoitetaan verkkokaupan sivuilla erikseen.
Verkkokaupasta tilatuilla tuotteilla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus tilauspäivämäärästä lukien.
Tähän voit liittää asiakkaalle tarkemmat palautusohjeet (mihin osoitteeseen palautetaan ja miten. Sovitaanko palautuksesta erikseen kauppiaan kanssa vai voiko asiakas vain lähettää). Voi olla hyvä idea tehdä myös kokonaan erillinen palautusohje-sivu kauppaan, koska sitä tietoa asiakkaat usein tarvitsevat.
Palautuskäytännöistä ja siihen tarkoitetuista lisäpalveluista kannattaa tiedustella kuljetysyhtiöltä. Esim Postilla on olemassa asiakaspalautus-palvelu: https://www.posti.fi/yritysasiakkaat/paketit-ja-logistiikka/paketit-kotimaahan/asiakaspalautus.html
Finqun hallinnasta saa tulostettua myös valmiin palautuslomakkeen, jonka voi laittaa asiakkaalle tilaukseen mukaan. Siihen asiakas voi merkitä palautettavat tuotteet ja palautuksen syyt ja liittää sen mukaan palautukseen.
Mikäli tilauksen teossa tai toimituksessa on ongelmia, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.
[Asiakaspalvelun yhteystiedot. Sähköposti, puhelin.]